2011. május 28., szombat

Spagetti paradicsomos pulykával

Ismét Stahl Judit-i alapokon (én nem tudom mi van mostanság, úgy tűnik most kezdtem el használni a DM-ben begyűjtött rengeteg szakácskönyvet), és ismét némi változtatással. Kicsit kevesebb hozzávalóból készítettem a szószt, de így is 5 nagyon nagy adag lett belőle, a könyv által írt 4 naggyal szemben. Az már négy favágó adag lehet (vagy szántó-vető stb. tetszőleges nehéz fizikai munka behelyettesíthető).

És hurrá végre volt mibe rakni kapribogyót (bár még mindig akad belőle a hűtőben). Igen hosszú a hozzávalók listája, de a nagy része fűszer és hasonlók.

Hozzávalók:

  • 25 dkg darált pulyka
  • 1 nagy vagy 2-3 kisebb sárgarépa lereszelve
  • 1 doboz (40 dkg) hámozott-darált paradicsomkonzerv
  • 1 kis doboz sűrített paradicsom
  • 1 közepes vöröshagyma
  • kb. 10 dkg kockára vágott húsos szalonna (pl. kolozsvári)
  • só, bors, (chili)
  • oregánó, bazsalikom
  • 2 evőkanál kapribogyó
  • 1-2 evőkanál olívaolaj
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 dl vörösbor (nekem csak fehér volt itthon, úgyhogy az került bele)
  • 20-25 dkg tejszínes krémsajt/tejszín (nekem kb. 20 dkg volt és fele-fele)
  • 40-50 dkg spagetti
  • reszelt sajt a tálaláshoz

Egy nagyobb serpenyőben vagy fazékban felhevítem az olajat, majd hozzáadom a darált húst, az apróra vágott hagymát és a szalonnát, és addig sütöm, amíg a hús kifehéredik. Belekeverem a zúzott fokhagymát, a reszelt sárgarépát, a kapribogyót, a bort, a zöldfűszereket, és fedő alatt, időnként megkeverve kb. 10 percig főzöm. Közben megfőzöm a spagettit. Végül a szószhoz adom a krémsajtot/tejszínt, ha szükséges hígítom a tésztafőző vízzel/sűrítem némi forralással, és pár perc alatt összeforralom. A leszűrt, lecsöpögtetett tésztára kanalazom a ragut, és megszórom reszelt sajttal.

5 nagy adag.

0 megjegyzés: